Wśród nowości znajdziemy:
- narzędzie detekcji linii Crest
- rozbudowane narzędzia rzeźbienia (sculpting tools) siatki trójkątów oraz możliwość wyboru wielu typów funkcji przyciągania obiektów
- poprawione narzędzia snap
Zmiany w Leios 2:
- globalne usprawnienie ręcznego tworzenia powierzchni
- znaczące usprawnienie działania narzędzia ucinania siatki mesh krzywą
Szczegółowy opis co nowego w Leios 2  zostało wprowadzone:
- zoptymalizowano kod programu oraz wprowadzono pełne wsparcie dla architektury wielordzeniowej
- zwiększono wydajność narzędzia globalnej rejestracji skanów
- dodano zaktualizowany język interfejsu użytkownika: polski (dzięki zaangażowaniu firmy 3D SPACE) oraz japoński
- dodano i wprowadzono globalne usprawnienia narzędzi rzeźbienia (sculpting tools)
- przeprojektowany pasek narzędzi usprawniony pasek narzędzi snap
- dodano zdolność wyboru wielu typów obiektów naprawiono błąd wizualizacji koła obrotu obiektu
- ulepszono wpasowanie cylindra w siatkÄ™ mesh, usprawniono proces duplikowania siatki mesh
- zaimplementowano dynamiczny obrót przy przełączaniu się do widoków rzutni obiektów
- wprowadzono szkic w trybie przekroju dodano możliwość wpasowania polilinii w linię, łuk i krzywą NURBS
- dodano podświetlanie kontekstowe obiektu w drzewie gdy kursor znajduje się nad wybraną geometrią
- zaimplementowano wsparcie wykorzystania wielu tekstur, płaszczyzny referencyjne mogą zostać dopasowane do żądanych wymiarów
- wprowadzono nowy algorytm porównania siatka mesh / powierzchnia
- teraz zaznaczanie klastra siatki mesh występuje jako jedno z narzędzi zaznaczania
- uproszczono drzewo modelu
- usunięto okno poleceń
- powiększono pasek postępu
- wprowadzono inne mniejsze zmiany w interfejsie użytkownika
- dodano języki polski, włoski, japoński (dostępny jest także angielski)
- ustawienia akceleracji graficznej ustawiane sÄ… teraz podczas pierwszego uruchomienia programu Leios
- dodano narzędzie optymalizujące skany uzyskane ze skanera 3D firmy Artec
- wprowadzono działanie skrótów do menu wstążki – wystarczy nacisnąć przycisk Alt, a podświetlają się odpowiednie litery z menu
- ulepszono pracę: teraz każde narzędzie jest dostępne od razu, bez konieczności szukania po menu
- poprawiono użyteczność: wykorzystanie menu wstążki ułatwia dostęp do narzędzi, zoptymalizowano algorytmy tworzenia siatki trójkątów 3D oraz triangulacji objętości (volumetric triangulation): aby jeszcze lepiej tworzyć siatki mesh nawet z bardzo zaszumionych chmur punktów
- wprowadzono szerszy oraz lepiej dopracowany interfejs graficzny: pół przezroczyste paski narzędzi, pasek dostępności i dokowania narzędzi.
Naprawiono błędy:
- zaznaczania siatki mesh w funkcji dopasowania do płaszczyzny naprawiono działanie paska postępu podczas importu plików OBJ
- działania funkcji ucięcia siatki mesh krzywą
- sekcji wyboru wielu siatek mesh podczas ich rejestracji
- naprawiono problem z wpasowaniem zaznaczenia siatki mesh do płaszczyzny
- naprawiono problem interfejsu paska przesuwania przekroju
- naprawiono problem wizualizacji linii zebry
Najważniejsze zalety programu Leios 2:
- większa swoboda pracy
- lepsza interakcja z modelem oraz zwiększona percepcja
- wysoka wydajność
Poznaj moc programu Leios 2:
- możliwość importowania uporządkowanych i nie uporządkowanych chmur punktów w obu standardowych formatach
- możliwość pobrania danych z niektórych skanerów 3D (np.: skaner 3d firmy Artec) w ich natywnym formacie