Obszary zastosowań technologii skanowania 3D:
Wzornictwo przemysłowe:
- digitalizacja prototypów obiektów wykonywanych przy użyciu narzędzi ręcznych.
Metrologia:
- pomiar geometrii, objętości i pola powierzchni obiektów rzeczywistych.
Przemysł motoryzacyjny:
- wzornictwo – skanowanie prototypów samochodów,
- inżynieria odwrotna,
- kontrola jakości,
- testy i symulacje,
- wirtualne złożenia – detekcja kolizji,
- pomiary ram i podwozi,
- pomiary karoserii samochodowej i kontrola geometrii,
- inżynieria odwrotna w budowie z zabudowie nadwozi (zderzaki, spojlery, nadbudówki, itp.),
- tuning samochodowy,
- obserwacja i analiza pracy silnika,
- bezdotykowa inspekcja.
Przemysł energetyczny:
- pomiar geometrii i kontrola jakości turbin,
- pomiar geometrii piast,
- inżynieria odwrotna i kontrola geometrii łopatek wirnika.
Przemysł wytwórczy – obróbka ubytkowa:
- wzornictwo,
- inżynieria odwrotna,
- kontrola jakości (porównanie z modelem 3D, kolorystyczna mapa odchyłek),
- bezpośrednie frezowanie.
Przemysł wytwórczy – elementów z tworzyw sztucznych:
- kontrola jakości wyprasek (porównanie z modelem 3D, kolorystyczna mapa odchyłek),
- wirtualne złożenia,
- detekcja kolizji,
- inżynieria odwrotna w narzędziowniach.
Przemysł wytwórczy – produkcja wytłoczek i odkuwek:
- kontrola jakości wytłoczek i odkuwek (porównanie z modelem 3D, kolorystyczna mapa odchyłek),
- kontrola zużycia narzędzi,
- inżynieria odwrotna,
- wirtualne złożenia,
- detekcja kolizji.
Przemysł odlewniczy:
- kontrola jakości odlewów (porównanie z modelem 3D, kolorystyczna mapa odchyłek),
- pomiary i kontrola oprzyrzÄ…dowania odlewniczego,
- monitoring deformacji,
- dokumentacja.
Przemysł lotniczy:
- pomiary łopatek i wirników,
- kontrola geometrii poszycia samolotu,
- kontrola wykonania kabin.
Przemysł stoczniowy:
- pomiar geometrii i kontrola odkształceń konstrukcji statków i jachtów,
- pomiar geometrii szyb,
- pomiar geometrii i kontrola jakości łopatek śrub okrętowych.
Przemysł kolejowy:
- pomiar geometrii i kontrola jakości w zabudowie wagonów i poszycia.
Rzeźbiarstwo/sztuka:
- skanowanie dzieł sztuki – rzeźby, figury, popiersia, itp.,
- kopiowanie,
- skalowanie,
- dokumentacja,
- bezpośrednie frezowanie.
Muzealnictwo/Archeologia:
- digitalizacja obiektów,
- archiwizacja zbiorów,
- wirtualne muzea,
- dokumentacja obiektów.
Grafika komputerowa:
- digitalizacja obiektów rzeczywistych – prezentacja cyfrowa produktów np. na stronie www,
- multimedia – skanowanie ludzi i obiektów dla potrzeb np. efektów cyfrowych,
- skanowanie twarzy, ludzi np. dla potrzeb gier komputerowych.
Medycyna:
- ortopedia,
- protetyka,
- biomechanika,
- biometria,
- medycyna plastyczna,
- medycyna estetyczna,
- medycyna sÄ…dowa.
I inne…